Help: Checklist voor backoffices
Stap voor stapBen je verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken met LearningStone voor een bedrijf of andere organisatie en wil je het overzichtelijk houden? Dan is het een goed idee om een korte handleiding op te stellen met de stappen die genomen worden om een training, coachings-traject of wat voor proces dan ook te starten. Je kunt beginnen door de onderstaande stappen te kopiëren en aan te passen aan jouw situatie. En onthoud: het proces is meer dan alleen de technische kant. We raden aan om een checklist te maken waar ook zaken op staan die geen deel uitmaken van LearningStone zoals "Controleer of de trainer beschikbaar is" of "Bel de contactpersoon bij de klant voor een evaluatie".
Hier nemen we aan dat: - Er is een groepsruimte voor een training, coachings-traject of ander gebruik opgezet en er is een cursustijdlijn ontworpen en geïmplementeerd. Dit is de sjabloon en bevat materialen en alle functies die zullen worden gebruikt. - Er is een deelnemerslijst beschikbaar met naam + e-mail. - Er is een coach en een manager (dit kan dezelfde persoon zijn).
Tip: Het kan een goed idee zijn om een ongepubliceerd tekstblok toe te voegen aan het begin van een cursustijdlijn met een checklist voor de persoon die dit opzet.
|
Checklist
Tips: - Klik op een profielfoto om een naam, e-mail en zelfs de begindatum van de leden te bewerken. Als ze de uitnodiging hebben geaccepteerd, kun je de naam en het e-mailadres niet meer wijzigen, maar kunnen ze dit zelf doen met "Account" die je kunt vinden door op je profielfoto rechtsboven te klikken. - Je kunt deelnemers erop wijzen dat zij zelf de frequentie van notificaties (direct, eens per dag, eens per week) kunnen instellen en privacy-instellingen kunnen bewerken via “Voorkeuren”. |